Mat & Vin


Det finns inget viktigare i livet

än mat och dryck

 

Som en marknadsöverskridande byrå med ett multinationellt nätverk och en 360°-strategi är vi med dig hela vägen - redo för nya initiativ, men utan att glömma gamla traditioner. Vi har mer än 20 års erfarenhet av att skräddarsy handelskampanjer, evenemang, omfattande kunskap om samarbete med producentorganisationer och hantering av EU-budgetar samt en solid B2B-databas och nära relationer med handeln, pressen, influencers och viktiga opinionsbildare inom området mat & vin. Utifrån vår kunds behov, position och förutsättningar kan vi med vår samlade kunskap, expertis och nätverk lägga upp en strategi som innehåller alla de initiativ som behövs för att nå vårt gemensamma mål. Vi kan den skandinaviska marknaden in i minsta detalj och är alltid uppdaterade på branschnyheter och de senaste trenderna.

På så sätt kan vi i nära samarbete med våra kunder skapa en strategi som innehåller alla de kreativa och effektiva åtgärder som behövs för att skapa medvetenhet, bygga upp varumärkeskännedom och positionera våra kunder inom mat- och vinsektorn på den skandinaviska marknaden. Vårt fokus och vår erfarenhet inom mat- och vinsektorn samt våra nära relationer med ett brett nätverk av inköpare, kommunikatörer, mediepartners och viktiga opinionsbildare ger varje kund eller affärspartner optimala förutsättningar för en framgångsrik kampanj. Det gäller oavsett om målet är att skapa ett framgångsrikt event, ett mediepartnerskap, nya samarbeten inom branschen, co-promotion med kompletterande produkter, en kreativ kampanj för att nå nya målgrupper eller något helt annat.

Allt handlar om nätverk, erfarenhet och expertis

Mer om våra tjänster 

 

Cases från mat- & vinsektorn 

145 000 svenskar lär sig att laga mat med sötpotatis


CaseRead case

Marknadsaktiveringsveckan för viner från Oregon och Washington


CaseRead case

Spanska vinregionen Ribera del Duero på S'Vinbar i Århus


CaseRead case

Samarbeten med det chilenska vinmärket Santa Carolina


CaseRead case

Sedan 2020 har EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation varit exklusiv partner och samarbetspartner för Hopscotch Season, tidigare Sopexa, i Norden. Hopscotch Season är en internationell byrå med kontor i 24 länder och över 60 års erfarenhet av kommunikation inom livsmedels- och dryckessektorn. Partnerskapet ger oss dessutom tillgång till djup expertis inom samarbeten med producentgrupper samt ansökning och hantering av EU-budgetar.

Genom att kombinera vår djupa kunskap om den nordiska marknaden med Hopscotch Seasons globala räckvidd skapar vi en stark grund för våra kunder att dra nytta av lokal expertis, marknadsinsikter och en nyanserad förståelse av konsumentbeteenden – både i Norden och internationellt.

More about Hopscotch Season