Samarbeten med det chilenska vinmärket Santa Carolina


Client: Santa Carolina

01 | Challenge

Det chilenska vinmärket Santa Carolina ville hjälpa sin distributör REMA 1000 med deras kommunikation och sociala medier för att få publicitet i pressen och i sociala kanaler. 

Santa Carolina lanserade dessutom ett nytt varumärke under hösten 2022, som de ville rikta strålkastarljuset mot.

02 | Solution

Vi organiserade ett partnerskap med matsajten gastromand.dk – en av de mest besökta matsajterna i Danmark för inspiration och recept. Mästerkocken Anders Halskov Jensen ombads att göra allmänna beskrivningar av vinerna och utarbeta recept som passar till dem. Han har också sina egna hemsidor där han bloggar om mat och vin. Via dessa länkade han till gastromand.dk vilket på så vis genererade ännu mer trafik till webbplatsen. 

Gastromand.dk: Opskrifter | Kogebog | Anmeldelser

03 | Result

Santa Carolina’s samarbeten i Danmark genererade tre artiklar, flera inlägg på sociala medier och nyhetsbrev.

Totalt har 1 015 200 danskar exponerats för innehållet via gastromand.dk, madhjernen.dk, winehjernen.dk samt via deras sociala kanaler.

Interested in this case?

Peter Esper Larsen
Head of Food & Wine in Denmark

+45 (0)24 615 903
pel@ehrenbergsoerensen.com