Produkter behöver berätta en tydlig historia för att kunna sticka ut ur mängden och säkra en långsiktig kundlojalitet. I bästa fall är det inte varumärket själv som förmedlar denna historia. Om du kan lyckas med att få med dig medier och influencers och få dem att tycka om din produkt kommer dessa i sin tur påverka sina läsare, lyssnare, tittare och följare. Ett lyckat PR-arbete kan alltså vända din målgrupp till faktiska kunder.
Lyckad produkt-PR kräver till stor del övertygelse. Vi vet vad som krävs för att förmedla era produkter och tjänster på ett trovärdigt sätt: ett skräddarsytt koncept, ett starkt medienätverk och målinriktade kommunikationsinsatser.
I många fall är det bäst att låta användare själva uppleva produkten, exempelvis genom produktprover eller besök. Att utgå från konsumentens behov och intressen är en självklarhet för oss och nödvändigt i dagens sociala medielandskap, där vem som helst kan bli en viktig ambassadör för en produkt eller ett varumärke.