Label Rouge Chicken fördubblade försäljningen under kampanjdagarna
Client: Label Rouge
Client: Label Rouge
Vi älskar att tänka tillbaka på denna framgångsrika kampanj eftersom den visar att rätt strategi kan få effekt. Det var vad vi upplevde när det franska kvalitetsmärket "Label Rouge" ville öka medvetenheten och försäljningen av sin kyckling. Att marknadsföra fransk kyckling i Sverige är knepigt eftersom svenska konsumenter tenderar att köpa kött från Sverige.
Vi bestämde oss för att lägga stort fokus på djurskydd när vi introducerade märket för konsumenter, kockar och inköpare. På grund av det milda klimatet i Frankrike kan de lantbruksuppfödda hönsen röra sig fritt utomhus och har året runt tillgång till stora, skuggiga områden med träd.
Det är en skillnad som man kan smaka på, och därför var provsmakningsevenemang också särskilt viktiga.
Foto: Juliette Lalbaltry_Delphine Constantini_Label Rouge
Allan Sonne Sørensen
Partner & VD
+45 51 88 82 70
as@ehrenbergsoerensen.com