En rekommendation från någon du litar på slår ofta högre än vilken annan reklam som helst. Rekommendationen är på så sätt det mest effektiva verktyget för att sälja en produkt – och har varit i århundraden. Sociala nätverk har troligtvis den starkaste effekten på beslutsfattandet hos dagens konsumenter.

Instagrammare, bloggare och Youtubers kan ha en enorm följarskala, ofta en väldigt stark trovärdighet och är i många fall mer populära än traditionella kändisar. Influencer-samarbeten öppnar upp för en rad nya möjligheter för PR såsom produktprover, marknadsföring av en destination eller uppmärksamhet kring ett event. Influencers levererar mätbara resultat och kan hjälpa er att nå er målgrupp på ett effektivt sätt.

För att samarbetet ska fungera optimalt för båda parter är det viktigt att följa vissa riktlinjer. Vi på EHRENBERG Kommunikation har nätverket och kunskapen för att hitta influencers som passar just er produkt eller tjänst. Vi hjälper er hitta den rätta samarbetspartnern och ger er rådgivning för ett lyckat samarbete.   

Utvalda tjänster:

  • Research och nätverkande
  • Lotterier och tävlingar
  • Bloggresor och Instawalks
  • Produktprover
  • Events

Kontakt

Allan Sonne Sørensen
Partner & CEO

+45 51 88 82 70
as@ehrenbergsoerensen.com