Nyheter & Tankar


Här kan du läsa de senaste nyheterna från vår värld och våra tankar om den senaste utvecklingen. Vill du vara bland de första att ta del av vad som är nytt? Anmäl dig till vårt nyhetsbrev längst ner på hemsidan för att få våra nyheter levererat direkt till din inkorg eller följ oss på sociala medier.

Visit Estonia nystartar på den svenska marknaden


tisdag, 6 juli 2021

Före pandemin stod turismen för 8 % av BNP i Estland, med grannländerna som de största marknaderna. Nu är Visit Estonia redo för en nystart på den svenska marknaden för att locka de svenska besökarna till landet och för att lyckas med detta tar man hjälp av PR-byrån EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation.

Kadri Gröön, chef för internationell media och tema mat på Visit Estonia, säger: ”Vi ser fram emot en nystart i Sverige och att välkomna de svenska besökarna till Estland igen. Vi är en trygg destination att resa till och har så mycket att erbjuda. Allt från lokala specialiteter och gourmetmat till unika boenden och natur där vår allemansrätt ger besökarna extra frihet att upptäcka och uppleva! När besökare åker till Estland kan de använda sig av märkningen ’Du är säker här’ (’You are safe here’) för att orientera sig. Detta visuella verktyg möjliggör för besökarna att se vilka aktörer som följer de strikta restriktionerna. Säkerheten – för personal, lokalbor och besökare – är av största vikt för oss och vi ser fram emot att välkomna alla åter, på ett tryggt och säkert sätt.”

 

EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation har lång erfarenhet av att arbeta för att stärka destinationers synlighet inom den skandinaviska och nordeuropeiska marknaden. Samarbetet mellan Visit Estonia och EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation ska öka kännedomen om destinationen samt viljan att besöka landet hos den svenska resenären och förmedla Visit Estonias fokusområden; mat och dryck, natur och kultur.

Vi ser fram emot att öka kännedomen och medvetenheten om Estland som destination hos de svenska besökarna. Estland är ett land med influenser från både Baltikum, Ryssland och Skandinavien och har spännande kontraster mellan historiska platser och en modern, framåtskridande kultur, fantastisk mat och vackra naturmiljöer. När vi nu blickar framåt mot ljusare tider för rese- och upplevelseindustrin vill vi få svenskarna att få upp ögonen för denna dolda men närliggande pärla”, säger Allan Sonne Sørensen, partner och VD på EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation.

Om Visit Estonia

Visit Estonia har ett uppdrag att inspirera världsresenärer att upptäcka en av Europas bäst bevarade hemligheter - en plats där Norden, Baltikum och Ryssland smälter samman. En nation som har tagit det bästa ur varje kapitel för att skriva sin egen unika historia. Idag fokuserar Visit Estonia på emotionell, upplevelsebaserad storytelling för att säkra en djupare koppling till sin publik. Turistorganisationen talar direkt till de med en passion för natur, kultur och mat för att visa vad nationen har att erbjuda.

Interested in the news?

Tankar

Who will replace Merkel and which path will Germany take? The German Super Election Year has just started!

Read on

We long to travel and we will again, but what has changed?

Read on

How to succeed on social media

Read on

How to work with influencer marketing

Read on

Fehmarn Bält-förbindelsen hotar den skånska självständigheten

Read on

Four more years? An analysis of the German elections

Read on

7 tips when reaching out to media

Read on

Folkemødet och Almedalen - faller äpplet långt från trädet?

Read on

Stupidity Knows No Boundaries

Read on

"Vad hände? Hur kunde Merkels CDU gå så kraftig fram?"

Read on

Load more opinions