Maritima frågor ligger EHRENBERG varmt om hjärtat och vårt företags historia började med PR-arbete för ett stort färjeföretag. Kopplingen mellan människa och hav är också det viktigaste för vår senaste kund. Marinmuseum Karlskrona som är med på UNESCOS världsarvslista har valt EHRENBERG Kommunikation som PR-byrå på den tyska och danska marknaden. Fokus på PR-aktiviteter kommer att ligga på lanseringen av den nya u-båtsutställningen som öppnar den 6 juni i år. Då kommer besökarna kunna läsa om, röra vid, känna lukten av och känna historien i en specialbyggd utställningshall. ”HMS Neptun” bjuder in sina besökare till de inre utrymmena i en ubåt från kalla kriget.
Magnus Ehrenberg, VD EHRENBERG Kommunikation: "Jag är alltid särskilt glad om vi kan göra det möjligt för våra kunder att öka sin varumärkeskännedom på flera marknader på en och samma gång tack vare vår internationella uppsättning. Men samtidigt slår mitt hjärta starkt på en lokal nivå när det gäller att arbeta med Marinmuseum, min släkt härstammar från området kring Karlskrona. Så jag vet vad jag talar om när jag säger att både staden och Marinmuseum definitivt är värda ett besök! "
Se video om ubåtsutställningen här: