Oavsett hur många förebyggande åtgärder som görs finns det inga garantier för att er verksamhet inte drabbas av en kris. Ni kan däremot säkra att ni inte är oförberedda när stormen blåser in. Hur en verksamhet kommunicerar under en kris kan göra hela skillnaden för överlevnad. En professionellt framtagen kriskommunikationsplan fungerar som en riktlinje när ni som mest behöver det. Vi kan hjälpa er med det.  

Baserat på er verksamhet sätter vi ihop ett team av erfarna konsulter som utvecklar en tydlig kommunikationsstrategi. I nära samarbete med er verksamhet sätter vi upp förebyggande åtgärder, bevakningssystem och förser ledningsgruppen och nyckelpersoner med medieträning. På så sätt säkrar vi oss att interna och externa kommunikationsprocesser fungerar effektivt i krissituationer. Vi rekommenderar alltid våra kunder att sätta in de nödvändiga resurserna för denna process och ser det som en nödvändig försäkring.

Vi hoppas självklart att kriskommunikationsplanen inte ska behöva komma till användning, men om den gör så finns våra konsulter där för er dygnet runt. Det är trots allt inte längre de första timmarna som avgör en kris, utan de första minuterna. Genom att hjälpa er hantera medierna och politiska intressenter, förbereda uttalanden och ge rådgivning, stöttar vi er genom hela krisprocessen. Vi har varit i samma situation många gånger förr och vi kan hålla huvudet kallt när våra kunder är i blåsväder. När krisen har lagt sig hjälper vi er att återfå trovärdighet genom positionering och riktade kommunikationsinsatser.  

Kontakt

Allan Sonne Sørensen
Partner & CEO

+45 51 88 82 70
as@ehrenbergsoerensen.com