A Taste of Scandinavia: Där mode möter funktionalitet


torsdag, 20 februari 2014

Stenströms och Thule var huvudpersonerna under modeevenemanget "Taste of Scandinavia" som organiserades av EHRENBERG Kommunikation på det eleganta The George Hotel i hjärtat av Hamburg.

Representanter från ledande livsstilsmedier som Men´s Health, Freeman´s world och Fit for Fun samt inflytelserika bloggare och stylister var på plats. De fick höra om Stenströms planer inför öppningen av deras första tyska flaggskeppsbutik i Hamburg senare i år, samtidigt som produkter presenterades från modemärkets kommande höst och vinter kollektion av Marie Ramberg och Kurt Bach från Stenströms. Nick Becker från Thule presenterade de senaste produkterna från det svenska märkets väsk-, ryggsäck- och fodralsegment. Deras innovativa funktioner och design mottogs väl av publiken, och det gick snabbt upp för dem att man med Thules produkter kan transportera sin utrustning på ett säkert och elegant sätt från en plats till en annan. 

Tack vare evenemanget har medvetenheten kring både Stenströms och Thules varumärken stärkts hos relevanta opinionsbildare inom den tyska modebranschen. Förvänta er att läsa mer om Stenströms och Thule i tyska livsstilsmedier under de kommande månaderna. 

Interested in the news?